søndag 9. desember 2012

O julestemning...


Så tenner vi to lys i kveld, to lys for håp og glede.
De står og skinner for seg selv og oss som er til stede.


Ute er det snø og rosa desemberlys. Det er så vakkert at det gjør nesten vondt, men bare nesten.
Det er så stille i skogen nå.
I dag så Tinka og jeg tre rådyr som krysset veien rett foran nesa på oss.
De spratt så lett og grasiøst inn i skogen - og jeg rakk selvfølgelig ikke å ta bilde av dem.
Jeg kikket etter dem der de forsvant inn blant trærne, men de gikk i ett med skogen og var forsvunnet på et blunk.

De står nok bak en busk og kikker på oss, når vi ferdes i skogen.

Jeg har slitt litt med julestemningen de siste årene, men nå er den her.
Da gjelder det å holde den ved like med litt julemusikk:

http://www.youtube.com/watch?v=Zyc1PmvVuG8




3 kommentarer:

  1. Trivelig julestemning i bildene og teksten din.
    Klem Tone

    SvarSlett
  2. Hei Anne.
    Tusen takk for grise-grytekluten. Den kom trygt i posten tidligere i veka. Måtte le litt når eg åpna pakka. Du er kreativ! Eg blogger den i morgp og legger ut bilde i tråden.
    Ha ei fortsatt fin adventstid.
    Solbjørg.

    SvarSlett
  3. Å så nydelig! Er litt svak for sånne flotte mannsstemmer og litt klassisk sang. :-)

    SvarSlett