fredag 16. august 2013

I Trondheim by...

Etter turen til fjells, fortsatte vi å feriere i vårt nærmeste ferieland - og tok turen til Trondheim. Det er en flott by! Dattera studerer her, og skulle tilbake til studentlivet etter sommeren. Det passet fint, vi slo følge oppover og fikk oss noen fine dager i strålende sol. Så fint vær var det:


Vi tok båten ut til Munkholmen, spiste lunsj og drakk Munkholm og solte oss på grønne gressletter. Det var en strålende dag, med blide trøndere overalt og en fornøyd måke på toppen:


Men vannet var iskaldt, meldte Gemalen.


Dattera viste oss rundt på NTNU. Kjempestort, og veldig flott. Det må være litt av en opplevelse å studere der.


Selv om Grumpy Cat vi traff på lesesalen ikke var helt enig...


Det var nesten litt Galtvort-sus over det hele. Her er det mye historie i veggene.

Og stort mer rakk vi ikke på noen få dager. Dattera kjøpte ny sykkel. Noe av det første som skjedde da hun flyttet til Trondheim i fjor, var at sykkelen hennes ble stjålet. Sykler har det jo med det. Og tenk, rett etter at hun hadde kjøpt ny sykkel, ringte politiet og sa at den stjålne sykkelen hadde kommet til rette - etter et år på vidvanke. Skulle vært interessant å visst hva slags eventyr den hadde vært med på på egenhånd i Trondheim by.

Jeg kjøpte ikke et eneste garnnøste i Trondheim. Dattera mente at jeg hadde nok. Hva mente hun med det, tro? Men jeg strikket litt på veien opp og ned. Mer om det ganske snart. Ha en finfin dag!

6 kommentarer:

  1. Trondheim er verkelig en nydelig by. skjønner at dere hadde mye og gjøre der

    SvarSlett
  2. De gamle bygningene på NTNU har mye historie! Stort er det - enda Gløshaugen bare er en del av hele universitetet.

    Jeg har bodd i Trondheim i sju år nå, og har fortsatt ikke surret meg ut på Munkholmen... Det er vel kanskje på høy tid...

    PS Kan man sånn egentlig få nok garn? :)

    SvarSlett
  3. Det så ut som et flott sted å studere.
    Og fint vær er allid greit å ha med på tur.....
    Ingen garnnøster kjøpt? Vel, da er de lov neste gang.
    Jeg ble frastjålet en lommebok en gang, og året etterpå ringte politiet og sa den var fisket opp fra elva i byen. Jeg fikk den tilbake, uten penger, selvfølgelig, men der lå førerkort og bilder av ungene. Helt ødelagt, selvfølgelig........men det var merkelig at den dukket opp.
    Ønsker deg en god helg.

    SvarSlett
  4. Ja, Trondheim er en fin by. Vi har ei datter som har studert og bor der, og den andre har også 6 år på NTNU.
    Kjekt at dere var så heldige med været!
    Sist jeg var i Trondheim kjøpte jeg heller ikke garn. Hva er det som går av oss?

    Ha en strålende dag i regnværet!

    Klem

    SvarSlett
  5. Ja, Trondheim er en flott by! Så heldige dere var som fikk gode værdager mens dere var der.
    Fine fingervanter under her også, nydelige bilder!
    Likte innlegget ditt om padda også, -så stygg-fin-søt, ble helt betatt av den karen!
    God helg! :-)

    SvarSlett
  6. Vi var også i Trondheim for noen år siden og fant oss godt til rette. En herlig by med mye sjarm. Har du nok garn? Hm, trodde nesten ikke det gikk an jeg...

    SvarSlett