mandag 9. september 2013

Mulighetene er mange...

Jeg strikker sokker. Helt enkle sokker i Fabel på tynne pinner, med vrangbord, forsterket hæl og alt det der. Men for at det ikke skal bli altfor kjedelig, strikker jeg spiralvrangbord. Jeg har dessuten funnet ut at det gir enda bedre stretch enn vanlig vrangbord. Og det er viktig - sokkene må sitte oppe når de er ute på tur. (Jeg har skrevet mer om spiralvrangbord her og her).


Skulle bare se hvordan det ble - og tredde den på armen. Og vips - så fikk jeg lyst til å strikke en genser med sånne ermer. Syns det ble fint - minner om gensere fra krigens dager og 50-tallet. Du har sikkert sett dem på bilder - i sort-hvitt - ensfargede guttegensere med V-hals og strukturmønster. De er så fine!

En ting til på strikkelista mi - som er milelang fra før. Inspirasjon overload - hvor skal dette ende? Får kanskje nøye meg med ett par pulsvarmere i første omgang, da blir jeg kanskje ferdig en gang. Mulighetene er mange - altfor mange...

Men i første omgang - altså sokker. Som snart er ferdig. Det blir mye sokker her på bloggen for tiden, men sånn er det. Holder på med flere store prosjekter også, men når man strikker flere ting på én gang, på tynne pinner, blir det jo aldri ferdig. Her er ett eksempel:


Veeeldig mye vrangbord. Det skal bli en genser, var planen. Og her er et annet eksempel fra UFO-haugen:


Det er ikke det amerikanske flagget, men sjalet Derecho i fine farger. Veeeldig mye rillestrikk, men morsomt. Akk ja, sann, det er godt man har litt å pusle med i ledige stunder...

Håper du får en finfin dag! Husk å bruke stemmeretten!

10 kommentarer:

  1. Ingen dum ide med spiralvrangbordermer! Fin effekt. Og det er viktig å ha strikketøy til enhver anledning, vet du.

    Godt valg! (jeg har forhåndsstemt)

    SvarSlett
  2. Kjenner godt til problemet med milelang strikkeliste. Døgnet har rett og slett ikke nok timer.
    Tror det kunne blitt en kjempeflott genser med strukturstrikk:)

    SvarSlett
  3. Det var jo en genial måte å strikke vrangbord på. Ser jo mye mer spenstig ut med en gang. Takk for tipset!

    SvarSlett
  4. Veldig lur vrangbord - og så er den mye finere enn de vanlige!!! Gleder meg til å se sjalet ditt ferdig - det ser lovende ut!!!!!

    SvarSlett
  5. Hei!
    Sokker blir det aldri nok av, det er dokumentert i løpet av våren/sommeren. Inni mitt hode hadde jeg lagt grunnsteinen til et sokkelager. Lageret skulle fylles med sokker, kanskje et tilbygg måtte settes igang før jul... Det var drømmen. Men hvor ble sokkene av, svisj, vekk var de.
    Jeg liker jo at det er sånn.:)) Kan ikke bli bedre enn det.
    Jeg har ikke prøvt vridd bråt, men det kommer.:) Såg behagelig ut. Bloggeren Litlo og Kalen har lagt ut mønster til vridd lue. Den står på min liste nå.
    Gleder meg til å se sjalet ditt ferdig, nyyydelig.
    Ha en fin dag.

    SvarSlett
    Svar
    1. Sokkene dine er nok alt for populære til å bli liggende på et sokkelager, Liv! Men ideen var god :-)

      Ha en fin dag!

      Slett
  6. Godt det er flere enn meg som har en kjempelang liste med strikkeprosjekter.... Sokker er alltid kjekt å ha :)
    Jeg holder på med to ponchoer, lurer på om de noen gang blir ferdig ;)
    Ønsker deg en fin kveld :)

    SvarSlett
  7. Det så både pent og smart ut med spiralvrangbord! Du satte meg på en ide nå.
    Så er det jo kjekt å ha flere prosjekter på gang, ihvertfall når en blir litt lei av det ene en holder på med. Sokker er alltid kjekt å ha - og å få!!

    SvarSlett
  8. Så mange fine og koselige innlegg du har lagt ut siden sist jeg hadde tid å kikke innom! Så flotte sokker du lager, og flotte votter! Gleder meg til å se sjalet ditt når det blit ferdig! Kos deg med hunden på tur! Ha en fin kveld!

    SvarSlett
  9. Spiralvrangbord,ja! Det må jeg få testet ut! Sokkeskuffen trenger litt påfyll, evt har jeg mye sokkegarn jeg skulle bruke til noe fornuftig.

    SvarSlett