torsdag 12. september 2013

Stalltips...


Cotinga fra Dalegarn er et vidunderlig deilig garn. 70 prosent merinoull og 30 prosent alpakka gir myke og gode plagg - det er godt å strikke med, blir pent og jevnt og kommer i mange fine, litt duse farger. Jeg kjøpte en hel del farger i fjor for å strikke et skjerf. Det ble det åpenbart ikke noe av, for garnet ligger der fortsatt.

Garnet ligger der fortsatt. Men så fikk jeg en idé - - -


Følg med, så får du se - - -


Jeg har strikket mye med Cotinga tidligere. Det kan minne litt om Freestyle, men er mykere og lubnere.
(Her og her og her kan du se hva jeg har lagd av det tidligere).

Dale burde strengt tatt sponse meg for denne eminente omtale, men neida, den er helt gratis, ærlig og kommer fra hjertet.

Ha en finfin dag!

7 kommentarer:

  1. Dale bør få ut fingeren, er ikke for seint! Jeg har i alle fall notert garnet på min "Garnkjøp, neste Førdetur-liste".
    Ha en fin torsdag.

    SvarSlett
  2. Gode stalltips mottas med takk! Jeg har ikke prøvd Cotinga før, bare lurt på om jeg skulle... Jeg skal følge med!

    SvarSlett
  3. Garnet så skikkelig deilig ut :)

    Takk for en kjempe hyggelig kommentar på min egenkomponerte fanakofte, på bloggen min. Sånt varmer veldig :)
    Jeg er å finne på ravelry, som Strikkepiken-87. Legg meg gjerne til som din venn :)

    SvarSlett
  4. Jeg ar akkurat kommet inn døren med et nøste Cotinga som jeg kjøpte på Husfliden på Hamar (besøker moren min) fordi jeg er så nysgjerrig på det garnet. Jeg skal strikke et pannebånd med det. Nå trenger jeg ikke å lure på om det blir bra....du sier jo at det er bra, så da så.... ;-)

    SvarSlett
  5. Spent på å se hva du lager! Var innom Dale og kjøpte med en mengde Cotinga tidligere i sommer, uten helt spesifikke planer. Måtte bare innom å se om det var noen gode tilbud da vi likevel kjørte forbi. Det var det da på dette garnet, og det virker som et helt nydelig garn - men jeg har enda ikke testet det ut. Så jeg følger spent med her om det kommer noen gode tips! :-)

    SvarSlett
  6. Takk for tips! Det farnet skal jeg sannelig ta en titt på neste gang jeg besøker garnbutikken min :) nydelig farge du har her iallfall! :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Fargen er litt feil her - den er egentlig veldig mørkerød. Ta en titt på fargekartet til Cotinga på Dalegarn sine nettsider!

      Slett