torsdag 23. januar 2014

A Lady Never Discusses...

Det ble litt stille her på bloggen.
Selv om det går mot lysere tider, er det fortsatt litt for mørkt til å ta fine bilder. Og selv om vi har fått snø og det er vakkert og hvitt overalt, er det så grisekaldt at en frossenpinn som meg ikke orker å ta fine ut-på-tur-bilder heller. Så i mangel av noe å vise frem, har jeg friskt og freidig rappet et  bilde fra Anns fantastiske blogginnlegg i går:


Så ikke spør meg hvor mye garn jeg har. Det er mye, uten at jeg vil gå i nærmere detalj.
(Og forøvrig er Maggie Smith min absolutte Downton Abbey-favoritt!)

Sannheten er vel heller at det ville ta så lang tid å få den fulle oversikten - og den tiden vil jeg heller bruke på å strikke med garnet enn å telle det. Men jeg vet hva jeg har, og stort sett hvor det befinner seg også. Og det er jeg faktisk litt imponert over.

Uansett, jeg har bestemt meg for at i 2014 - i hvert fall i noen måneder fremover - skal jeg strikke fra stash, og ikke kjøpe nytt garn. Ja, det er jo lov å kjøpe et ekstra nøste eller to om jeg går tom midt i et prosjekt, men ikke noe garnkjøp til nye prosjekter.

Og det er faktisk ganske interessant, for jeg har allerede to gensere på blokka - og jeg vet nøyaktig hva slags garn jeg ville ha kjøpt til dem - om jeg skulle kjøpt nytt. Men det skal jeg altså ikke - jeg skal pusle sammen det jeg har fra før. Og det er en utfordring såklart - men en morsom utfordring! Man tar hva man har - det liker jeg. Det blir spennende  :-)

Genserne ja - det er denne (Eskimo) og denne (3 in 1). Av hummer og kanari fra garnlageret.
Wish me luck!

11 kommentarer:

  1. Har akkurat bestemt meg for det samme :)

    SvarSlett
  2. Dette blir spennende. Jeg følger med og ønsker lykke til! Fine gensere! Jeg strikker babyluer, av restegarn selvfølgelig.

    Ha en strålende torsdag!

    Klem fra Ingunn

    SvarSlett
  3. Jo det er slik her også. jeg vet nøyaktig hva jeg har og hvor jeg har det, men telle det og bruke tid på legge det på stashlista på ravelry gidder jeg ikke. tiden skal brukes til strikking:)
    Morsom den 3in1 genseren. Den er sikkert super til å bruke av garnlageret! Jeg er litt mer lunken til eskimo, men det har sikkert noe med fargene på modellen å gjøre. Tror jeg ville likt den mer med andre farger som ikke var så sterke i kontrastene. Det blir spennende å se hva du får ut av det - gleder meg.
    Ha en strålende dag!

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg syns faktisk den originale Eskimo-genseren er veldig fin, liker de fargene så godt. Men jeg har ikke sånne farger på lageret, så min Eskimo blir BLÅ - i ganske duse farger. Har strikket litt på det ene ermet = prøvelapp, men må gjøre ferdig noen andre prosjekter først...

      Slett
  4. Så hærlig at vi er så mange som driver med stæsjbusting på nyåret. Det er alltid like spennende å se hvor lenge jeg henger på :P
    Lykke til med slankinga!

    SvarSlett
  5. Her er det også fryktelig kaldt og grått og trist, ser nesten ut som en atombombe har slått ned...Bra dere også har rester :))) klem fra Beth

    SvarSlett
  6. Spennende prosjekt!!! 3 in one er utrolig stilig, og jeg gleder meg til å se dine fargevalg!!! En god idé å bruke opp garn - skulle ønske jeg var mer kreativ til deg gitt!! Vi drukner i snø - så nå gleder jeg meg bare til våren :-)

    SvarSlett
  7. Lykke til med lagerstrikkinga :) Jeg klarte det nesten ifjor til jeg sprakk så det ljoma på garnutsalget til Dale. Så nå er det på'an igjen :P Kjempefine gensere du skal strikke forresten :)

    SvarSlett
  8. Jeg har temmelig mye garn jeg også. Og vet nesten alltid hvilken kasse, skap eller kurv jeg finner akkurat DET nøstet!! Prøver også å strikke av lageret, men av og til blir man jo fristet da ��

    SvarSlett
  9. Jeg lever i lykkelig uvitenhet over antallet garnnøster som befinner seg innenfor husveggene her. Har i et år nå prøvd å bruke av garnlagret,
    og selv om jeg har vært skikkelig flink, dukker det til stadighet opp garnnøster som ber om å få bli med meg hjem. Og jeg er tydligvis lett å overtale....

    SvarSlett