torsdag 27. februar 2014

80 prikker senere...



Jeg har øvd meg på å hekle prikker. Det var enklere enn jeg trodde, men det tok sin tid...


Midt oppi alle februars KAL-er og prosjekter, har Tori og jeg hatt en aldri så liten privat gryteklut-swap. Denne fantastisk fine og fargerike grytekluten fikk jeg fra Tori. Uten tvil den mest fantasifulle i min gryteklutsamling!


Like fin på baksiden. Med årstall. Tori, asså, hun er en flink og fantasifull hekledame!


Og 80 prikker senere - denne fikk Tori i bytte fra meg. Jeg lærte meg noe nytt: Å hekle prikker. Her kjører vi på med regnbuefarger - både foran - - -


- - - og bak. Det er jo Regnbuefebruar! Er forresten litt usikker på hva som er foran og hva som er bak her. Heklet i masse forskjellige slags garn fra bomullsgarnkassa mi (Mandarin Petit for det meste, Pt Pandora, Gjestal Baby Bomull, Søstrene Grenes bomullsgarn etc etc). 15 farger i alt. Heklenål nr 3. Diameteren er ca 21 cm, og det gikk med snaue 50 gram garn.

(Begge gryteklutene - både Tori sin og min - er one-of-a-kind, de er doble, og altså forskjellige på for- og baksiden. Så det er bare snakk om TO grytekluter her, for de som måtte lure - én rund og én med hus på).


De passet fint sammen også - men nå har jo Tori min og jeg hennes, så de må nok leve livet hver for seg.
Og dermed var gryteklut-abstinensen over for denne gang. JA til et fargerikt kjøkken!

Og ha en riktig fin dag!

18 kommentarer:

  1. Så morsomme! Virkelig kreativt å lage gryteklut av hus! Og den runde var lekker i fargene!
    Ha en fin dag!

    SvarSlett
  2. Noe så fantastisk vakkert, rett og slett vakkert! Artig at gryteklutene ble så ulike. Ser ut som fantasien blomstrer med heklenål og garn.
    Ha en fin torsdag. Hilsen Liv.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, hekling er gøy! Mye friere enn strikking.

      Slett
  3. Herlige grytekluter begge to, sånt noe må man da bli glad av å ha på kjøkkenet!
    De er jo altfor fine til å bli brukt:)

    SvarSlett
  4. Utrolig imponerende!!!! Tenk at grytekluter kan være kunstverk. Likte så godt fargerbruken din på både bak - og fremside. Og heldig er du som fikk hus fra Tori!!!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det var et godt bytte :-)
      Fargene er jo regnbuefarger - inspirert av Pinneguris Regnbuefebruar. Godt man har litt bomullsgarn på lur, og litt farger å velge i... :-)

      Slett
  5. Så fareglade og kreative grytekluter - begge to! :)

    SvarSlett
  6. Fargerikt og fantasifullt! Ingen tvil om at dette blir en fargeklatt på kjøkkenet. Tykke og gode er de også.

    Ha en strålende torsdag! Her er det grått som vanlig og en plussgrad i øyeblikket.

    Klem

    SvarSlett
  7. Kjempefine! Jeg er imponert over flinke dere hekledamer er!

    SvarSlett
  8. Har svart på spørsmålet ditt inne på bloggen min, men slenger på et rungende JA her inne også, det er bare supert. Jo flere lister jo bedre:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Så fint da! Da skal jeg bare trykke på noen knotter her. Som nevnt, ting tar litt tid her hos meg... :-)

      Slett
  9. Så kult med prikker. Og jeg likte kjempegodt det første bildet ditt. Ja til makro :D

    SvarSlett
    Svar
    1. Hehe, makro og makro... Tatt med kompaktkameraet mitt :-)

      Slett
  10. Kjempeartige grytekluter! Skikkelige fargeklatter på kjøkkenet - dere er flinke!!
    Sånne hekla prikker har jeg ikke prøvd å hekle, det må jeg gjøre en gang! :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg hadde heller ikke heklet prikker før. Lette rundt i bøkene mine - det var mange ulike metoder, men den jeg brukte, var ganske enkel og grei. Det ble jo litt artig.

      Slett
  11. Har du sett...Så kreativ da.
    Klem

    SvarSlett
  12. Dette må være noen av de fineste grytekluter jeg har sett! Det kan hende jeg hermer....
    Ha en fin helg :)

    SvarSlett